مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 13:252020-11-16بين الملل

فیگارو| ایران محور رایزنی امروز ماکرون و پامپئو در پاریس


یک روزنامه فرانسوی با اشاره به دیدار امروز دوشنبه مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با رییس جمهور فرانسه در پاریس، ایران و برجام را یکی از موضوعات مهم این دیدار خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ) هنوز به شکستش اذعان کرده است .

این روزنامه فرانسوی به محورهای مورد مذاکره مقام های فرانسه با وزیر خارجه آمریکا در سفر به پاریس هم پرداخت و از رایزنی های مقام های این دو کشور غربی درباره مسائل مربوط به ایران خبر داد.

طبق این گزارش، مسائل مربوط به افغانستان، عراق و ایران روی میز رایزنی ها و مذاکرات وزری خارجه آمریکا و مسئولان فرانسه قرار دارد.

ژان ایو لو دریان وزری خارجه فرانسه پیش از این در اظهاراتی خبر دادکه او در دیدار با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا، بر مخالفت پاریس با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و عراق تاکید خواهد کرد.

مسائل مربوط به ایران به ویژه توافق برجام، از دیگر محورهای رایزنی فرانسوی ها با پامپئو در سفری به پاریس خواهد بود، سفری که به اعتقاد رسانه های غربی تور خداحافظی پامپئو در مقام وزیر خارجه خواهد بود.

فیگارو در این بخش از گزارش خود نوشت: اروپایی ها در تلاش هستند که این توافق (برجام) را حداقل تا به منصب رسیدن جو بایدن نجات دهند؛ کسی که وعده داده به دیپلماسی (با ایران) بازخواهد گشت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیگارو| ایران محور رایزنی امروز ماکرون و پامپئو در پاریس

فیگارو| ایران محور رایزنی امروز ماکرون و پامپئو در پاریس